Gerdor Wintermark
[Fagyjáró/sápadt óriás]
Nem: Férfi 
Faj: Fél-óriás
Azonosító: #310

Kinézet:

Fél-óriás léte miatt körülbelül 3 fejjel magasabb egy megtermett harcos embernél, termete arányaiban illeszkedik a magassághoz és a megtermett harcoshoz. Bőre sápadt, fehér. Bal karját és vállát világoskékes, jégszerű folt borítja, amit mindig eltakar a mindenféle állatbőrből és szörméből készült ruháival és kesztyűjével. Szeme égszín kék, barna haja oldalt teljesen le van borotválva, felül hosszúra van hagyva, hátul lógva néhol be is van fonva kissebb sávokban. Arcát nem szívesen fedi fel, így egy barna, csuklyás köpenyben járkál mindenhova. Arca hosszúkás, szögletes, orra közepesen vastag és átlagosnál jobban kinyúlik az arcából. Füle nagy, de nem áll el nagyon a feje oldalától, így nem annyira szembetűnő. Kinézete alapján erősen közelíti a 30-at.

Jellem:

Tipikus északi, szűk szavú, lényegre törő, gyakran nyers és a kifinomultság teljesen hiányzik belőle. Orkokkal szemben kifejezetten lenéző, előítéletes és rasszista, erre népének elég oka van. Alkoholt, gombát, bármi egyéb tudatmódosítót kifejezetten kedvel és mindig talál módot valaminek a fogyasztására, ha épp nem azokat a képességeit csiszolgatja, amiknek eddig is az életét köszönheti. (Kardforgatás, jégmágia, kotyvasztás)

Előtörténet:

Nagyon messze északról származik az óriások földjéről. 6 testvére van, ő a legidősebb és a családban évszázadok óta az egyetlen, aki varázsképes, emiatt vándorolt el, mert elég babonás népség él arrafelé és nem kedvelik az eféle dolgokat. Kis kora óta tanult harcolni, vadászni, túlélni mindenféle terepen, és vadon élő bestiák megszelídítését, vagy velük való kommunikációt, ezért nem kedveli a magas falakat, a városokat és a sűrűn lakott helyeket. 21 évesen, miután kiderült, képes megfagyasztani a vizet, a kis törzs, akikkel élt ha hivatalosan nem is, de kiközösítette, így inkább vándorolni kezdett. Közel 2 évnyi tundrán való vándorlás után egy óriási romos épületre talált, gondolta meghúzza magát éjszakára, de ott egy új törzs várt rá. Ebben a romos kő várban élt pár hozzá hasonló vízfagyasztó, akik segítettek neki kihasználni a benne rejlő lehetőségeket a mágia terén, de legfeljebb közepes szintig, ugyanis ott mindenki saját maga tanult és gyakorolt, nem nagyon volt képes senki tengereket befagyasztani, amíg a szeme ellát. 4 évet töltött a fagyjárókkal (így nevezik ott a jégmágiát gyakorlókat), mikor az egyik gyakorlás során a mágiája elkezdett saját akarattal bírni és az ő életerejét használni. Bal keze irányíthatatlanná vált és elkezdett építeni egy jégvárat. Az alap szinte készen volt, de Gerdor már a halálán volt, mikor az egyik fagyjáró lecsapta egy hirtelen készített jég bunkóval. Szerencsére abbamaradt a varázs és a fél-óriás is túlélte. Amióta ez az eset megtörtént, nem nagyon meri feszegetni varázserejének határait, így eddig sikeresen elkerülte az újabb kontroll vesztést. A bal karját beterítő jeges látszatú kék folt is ebből a balesetből ered. Úgy érezte itt sincs többé maradása, így elindult délre, hogy megtalálja mit is szánt neki a sors és ahol a benne rejlő ismererlen dolog is nehezebben épít jeges dolgokat.

Egyéb információk:

Embernek kétkezes kardot forgat egy kézben, neki ez csak egy fattyúkard, könnyen elbírja egy kézben. Kedveli a pajzsot a harcban, de nem szívesen cipel magával az úton egyet sem. Tőre nincs, ha szükséges, kreál egy jó fogású, éles, hegyes jégdarabot és azt használja, mindig kéznél van.

Bónusz tárgyak és felszerelések:
  Mik ezek, és hogyan tehetsz szert rájuk?
A jutalomtárgyakat a mesélő karakterek osztják ki egy-egy kaland végén, ha úgy ítélik meg, hogy a játékosok ügyesen oldották meg a rájuk váró nehézségeket, rejtélyeket, vagy logikai fejtörőket. Természetesen nem minden mesélő oszt jutalmat a kalandja végén (erről tájékozódhatsz a mesélő adatlapján is), és nem is kötelező tárgyakkal jutalmazni a kalandorokat.

Amennyiben a mesélő úgy ítéli meg, hogy jutalomban részesülsz, beküldi a tárgyat és annak leírását, az pedig bekerül a karakterlapod „Bónusz tárgyak és felszerelések” részébe, így számodra is láthatóvá válik, mivel is rendelkezel pontosan.

A tárgyak használata és eldobása
A jutalomtárgyaknál nincs megkötve a mesélő keze: az ő fantáziájára van bízva, hogy miféle tárgyat kapsz, és az meddig használható. Arra viszont szigorúan megkérünk, hogyha egy tárgyat kijátszottál és mondjuk egyszer használatos volt (pl. egy láthatatlanná tévő varázsital), azt töröld a karakterlapodról.