Genzo Taka
Nem: Férfi 
Faj: Ember
Azonosító: #291

Kinézet:

Olyan 180 cm magas, testalkata izmos, harcban edződött. Testén számos heg található. Mellkasán van egy feltűnően nagy heg. Alapvetően jóképű keleti vonású harminc-negyven év közötti férfi, szakállal és hosszú fekete hajjal, amit lófarokban vagy kontyban szokott hordani. A hátán lévő tetoválás, egy sólymot ábrázol, alatta egy ying-yang motívum. Szürke gi-t, és fekete hakama-t visel. Néha vértezetét is magára ölti.

Jellem:

Óvatos és csendes fickó, alapvetően művelt és illemtudó. Titokzatos és nem könnyű kiismerni. Szereti a művészeteket és a harmóniát. Harcban nem ritkán kegyetlen és ravasz. Kimért, talán túlságosan is, nem igazán társasági ember.

Előtörténet:

A távoli Keleti kontinensen, Sanryu-szigetén látta meg a napvilágot 37 évvel ezelőtt, egyke gyermekként. Édesanyja tíz éves korában elhunyt betegségben. A Taka nevű középnemes szamuráj klánba született, kiskora óta komoly kiképzést kapott, de a tanítására is nagy hangsúlyt fektettek. Kardvívás, íjászat, pusztakezes harc, filozófia, zene, kalligráfia és egyéb dolgokra tanították. Kardvívásra a klán feje, a nagyapja képezte javarészt. Gyerekkora átlagosan telt. Testvére ugyan nem volt, de apja öccsének a gyermeke, azaz Genzo unokatestvére, Kaido szintén egyedüli gyerek volt, így ők ketten olyanok voltak egymásnak mint a testvérek. Együtt is edzettek. Kezdetben nagyon jó "testvéri" viszonyban voltak. Ám ahogy a két ifjú az évek folyamán cseperedtek és megedződtek, Kaido egyre irigyebb és féltékenyebb lett. Ugyanis Genzo ügyesebb volt a harcművészetek terén, gyakorlópárbajokban is folyton legyőzte Kaidot. Mikor Genzo elérte a 18 esztendős kort, részt is vett első csatájában. A tartományúr seregében szolgált a gyalogságnál. A csatában az apja és a nagybátyja is életét vesztette. Így kénytelen volt a nagyapja továbbra is betölteni a klán vezetői posztját, a kora ellenére. Huszonöt éves korára hősünk, már elismert magasabb katonai rangban lévő szamurájjá érett. Ellenben unokatestvére gyakran italozott és szerencsejátékozott. Nagyapja már nagyon megöregedett addigra, mivel mindkét fiát elveszítette, így kénytelen volt a két unokája közül választani, hogy ki legyen a klán vezetője. Azonban nem volt könnyű a döntés. Ugyanis az örökölhette a klánvezér címet aki a legidősebb vagy aki magasabb rangban szolgál a hadseregben. Kaido volt az idősebb, de Genzo rangja magasabb volt és tehetségesebbnek is bizonyult. Mivel nem volt egyértelmű a döntés, ezért párbajt kellett vívniuk a hagyomány szerint. Hősünk át akarta adni a címet idősebb unokatestvérének, ám a klán tagjai követelték a párbajt. Kaido ugyan teljes erejéből küzdött, Genzo nagyon könnyedén hárította a támadásokat, egyértelműen látszott a kettőjük közötti szint különbség. Aztán váratlan dolog történt, elengedte a kardját és nem tért ki a támadás elől így Kaido meg tudta vágni őt. Azóta is viseli a mellkasán azt a vágás okozta sebhelyet. A párbajt Kaido "nyerte", azonban a klántagok fel voltak háborodva. Egyértelmű volt, hogy Genzo hagyta magát, és nem akart ártani az unokafivérének. Kaido ezt a szégyent nem tudta elviselni, megalázva érezte magát, aznap este lerészegedett, majd megölte magát. Genzora nagyon megharagudott mindenki, a híre is hamar elkelt a dolognak. Kitagadták a klánból, és hadseregből is kitették, majd száműzték. Azóta elhagyta szülőföldjét, és a világot járja. Volt ő már minden, csak akasztott ember nem. Napszámos földeken, írnok, muzsikus, testőr, fejvadász, zsoldos. Gyakran vívott kardpárbajokat, ezzel a híres/hírhedt lett, bizonyos helyeken. Jelenleg Anwarion földjén tartózkodik, ahol hallott mindenféle pletykákat arról a bizonyos kúriáról.

Egyéb információk:

Kiváló kardvívó, de pusztakezes harcban és íjászatban is ügyes. Szépen játszik a fuvoláján és pengetős hangszereken, valamint az írása is szép. Főzni is jól tud. Páncélzata egy klasszikus szamuráj páncélzat, azaz itt-ott fémlemezekkel erősített, pikkelyes bőrvért. Ismeri a kétkardos vívást, ezért két katanával is remekül harcol. MÁGIA: Genzo egyetlen varázslatot ismer (egy vándormágustól tanulta), képes látni a kisebb állatok (emlősök, madarak, hüllők) szemével, és uralni az elméjüket, ez által irányítani őket. Ehhez azonban neki, először a kiszemelt állatra (pl.: fa ágán ülő madár) kell fókuszálnia, miközben elkántálja a varázslatot, aztán törökülésben kell ülnie csukott szemmel, és erősen kell koncentrálnia. Így képes az állat szemével látni és fülével hallani, és irányítani azt. Lényegében Genzo tudata megszállja az állat testét. Ilyenkor a teste kiszolgáltatva van, ő maga pedig mély meditációban, azaz a saját teste közelében nem hall, nem lát semmit. Mindössze a tapintása és a szaglása van meg ilyenkor, mint érzékszerv. Például egy erős szag, vagy ha megérintik erősebben (pl. megrúgják, meglökik), ki is zökkentheti a mágiából, így az állat és Genzo közötti kapcsolat is megszakad. Általában kémkedésre vagy felderítésre használja ezt a mágiát. Azonban e mágia ideje és hatótávolsága függ az adott állattól is. Például egy egérbe "bújva" nem igazán tud nagy területet bejárni, míg egy sólyommal már képes berepülni nagyobb területet. Közepes méretű kutyánál nagyobb állaton nem tudja alkalmazni a mágiát, ahogyan rovarokon, kétéltűeken, halakon, puhatestűeken sem. Maximum 20 percig képes a mágiát fenntartani. Egy nap, maximum kétszer használható a mágia, de a két használat között kell legalább egy három órás pihenő.

Bónusz tárgyak és felszerelések:
  Mik ezek, és hogyan tehetsz szert rájuk?
A jutalomtárgyakat a mesélő karakterek osztják ki egy-egy kaland végén, ha úgy ítélik meg, hogy a játékosok ügyesen oldották meg a rájuk váró nehézségeket, rejtélyeket, vagy logikai fejtörőket. Természetesen nem minden mesélő oszt jutalmat a kalandja végén (erről tájékozódhatsz a mesélő adatlapján is), és nem is kötelező tárgyakkal jutalmazni a kalandorokat.

Amennyiben a mesélő úgy ítéli meg, hogy jutalomban részesülsz, beküldi a tárgyat és annak leírását, az pedig bekerül a karakterlapod „Bónusz tárgyak és felszerelések” részébe, így számodra is láthatóvá válik, mivel is rendelkezel pontosan.

A tárgyak használata és eldobása
A jutalomtárgyaknál nincs megkötve a mesélő keze: az ő fantáziájára van bízva, hogy miféle tárgyat kapsz, és az meddig használható. Arra viszont szigorúan megkérünk, hogyha egy tárgyat kijátszottál és mondjuk egyszer használatos volt (pl. egy láthatatlanná tévő varázsital), azt töröld a karakterlapodról.