Oswalt
[A Hamis]
Nem: Férfi 
Faj: Gnóm
Azonosító: #265

Kinézet:

Huncut arcú kölyök. Első pillantásra persze nem is lehetne nagyobbat tévedni. Derűs mosolya szinte állandó, de kölyök az már rég volt. Nemsokára tölti be a századikat. Magassága alig éri el a másfél métert, ezért is tévesztik össze suhancokkal. Arca fiatalos, de alaposabb megfigyelés után felismerhetőek a ritka gnóm jegyek. Orra nagy és horgas, barna szemei nagyobbak az emberekétől, füle pedig elfszerűen hegyes. Ruhái általában fura izlésről tesznek bizonyosságot. Szereti a rikítóbb színeket, piros, zöld, kék, sárga és lehetőleg mindenféle mintákkal tarkítva. A minap készült el piros és zöld csíkos nadrágja és a sárga csillagos köpenye. Ingje és csizmája fekete csak. Szereti a kesztyűket és a színes kendőket. Két kezén egy-egy gyűrűt hord, mindkettő mágikus.

Jellem:

Alapvetően vidám, nemtörődöm személyiség. Kevés dolgot vesz komolyan, de ha elhatározza magát nincs előtte akadály. Nyegle viselkedése felszíne alatt mindenre kiterjedő figyelem és tudás bújik meg. Gyorsan tanul és alkalmazkodik szinte minden helyzethez. Ha elnézik neki az idegesítő tréfáit, csínyjeit, lökött személye elviselhető. Gyengéje a szerencsejáték. A nyerést sosem bízza a szerencsére, szinte mindig csal. Illúziói miatt szinte mindig nyer. Amíg el nem kapják...

Előtörténet:

Családja egyetlen gyereke. Szülei neves mesteremberek voltak még az Óhazában. Alig töltötte be a huszadikat, de tudása már bőven túlszárnyalta az ember mesterek többségét. Az ork invázió törte meg az idillt. Apja őket védve halt meg, anyjával rabszolgákként mérnöki tudásuk miatt jobban, de rabszolgaként éltek, míg egy csapat kalandozónak köszönhetően kiszabadították őt. A kompánia varázslója ismerte fel benne a tehetséget és bár túlkoros volt, de felvették a Mágusok Tornyába. Tanulmányai előrehaladtával jelleme is változott. Traumáit csínyekkel és tréfákkal tompította, éles eszét, ügyességét és született tehetségét mesterei is elismerték. Csakhogy a tréfákból sokszor lett baj. Túl sokszor. Komolytalansága az elismerést gyorsan eljátszotta, mesterei amint lehetett, inkább megszabadultak tőle. Sok vicces történetet mesélnek még manapság is az ott tanuló diákok róla. Tanítóitól az anyagi mágiát és az illúziókat, a fény teremtését és manipulációját sajátította el az alapok után a legmagasabb fokon. Hihetetlen tudását viszont mások szerint hülyeségekre, és komolytalan dolgokra pazarolja. Nem tellett bele sok idő mire az alvilág pöcegödrében találta magát Harminc év tanulás után, hónapokkal később már a hamisítás szakértőjeként keresték. A károsultak sose találták meg, védelmezői gondoskodtak mindig róla. Pár év alatt megunta munkáját, de innen már nehéz volt elszakadni. Mágiájával megtévesztette gazdáit, majd elmenekült, ő pedig kalandozásra adta a fejét. Nem vonzotta ez a pálya, de a kényszer nagy úr. Bejárta a világot, ismerősöket szerzett. Megbosszulta szülei kínzóit és gyilkosait, az orkokat. Itt ismerte meg a részeges törpét, Innon Zult. Tőle hallott a bizonyos Kúriáról és ideális helynek hangzik ez a magafajtának.

Egyéb információk:

Kétkezes. Akár egyszerre két dolgot is csinálhat egyszerre. Kirívóan magas tudása az anyagok minden ismert fajtáját egybevéve. Gyakorlott mestere számos szakmának: Ötvös, kovács, ékszerész, alkimista, csapdakészítő, bánya és ostrommérnök és építész. A legtöbb általános mesterséghez is köze volt és a mechanika terén is járatos. Ha van műhelye és szerszámai, mágikus tárgyakat is készíteni tud. Az egyik leghírhedtebb hamisító az „olyan” körökben. Mágiája speciális, de annál erősebb. Az anyag és az illúziók mestere. Harchoz viszont nem ért és gusztusa sincs hozzá. Volt sok éles szituációban, de fegyverrel sosem harcolt. Mágiája eddig mindig elég volt az életben maradásra. Két mágikus ékszere mind saját munka és napi egyszer alkalmazható. Jobbján a gyűrű láthatatlanná és légiessé képes tenni őt, balján levő saját magát, vagy mele megegyező súlyú tárgyat vagy személyt tud elteleportálni egy általa kiválasztott helyre.

Bónusz tárgyak és felszerelések:
  Mik ezek, és hogyan tehetsz szert rájuk?
A jutalomtárgyakat a mesélő karakterek osztják ki egy-egy kaland végén, ha úgy ítélik meg, hogy a játékosok ügyesen oldották meg a rájuk váró nehézségeket, rejtélyeket, vagy logikai fejtörőket. Természetesen nem minden mesélő oszt jutalmat a kalandja végén (erről tájékozódhatsz a mesélő adatlapján is), és nem is kötelező tárgyakkal jutalmazni a kalandorokat.

Amennyiben a mesélő úgy ítéli meg, hogy jutalomban részesülsz, beküldi a tárgyat és annak leírását, az pedig bekerül a karakterlapod „Bónusz tárgyak és felszerelések” részébe, így számodra is láthatóvá válik, mivel is rendelkezel pontosan.

A tárgyak használata és eldobása
A jutalomtárgyaknál nincs megkötve a mesélő keze: az ő fantáziájára van bízva, hogy miféle tárgyat kapsz, és az meddig használható. Arra viszont szigorúan megkérünk, hogyha egy tárgyat kijátszottál és mondjuk egyszer használatos volt (pl. egy láthatatlanná tévő varázsital), azt töröld a karakterlapodról.