~ Anwarion Szerepjáték ~



Általános netikett

A szerepjáték a megfelelő helyesíráson és minőségi fogalmazáson alapul, kérünk, erre törekedj mindig! Ha kell, tölts több időt egy-egy reag megírásával, inkább a mennyiség menjen a minőség rovására, mint fordítva!

A játékban megkülönböztetjük a játékost és karakterét. A karakter véleménye a játéktéren nem azonos a felhasználóval, aki mögötte van, bármilyen nézetet is tükröz, ezt mindig tartsd szem előtt!

Politikától, szexuális hovatartozástól és vallási nézetektől független oldal vagyunk, ezen témák egyike sem alkalmas OOC (out of character, játékon kívül való) megnyilvánulásra - nyomatékosan kérünk, ezt tartsd szem előtt, mielőtt írsz a fórumra, vagy egy másik játékosnak! Ha lehet, kerüld a másik játékos provokálását, szidását, vagy a személyeskedést.

Ha bármelyik moderátor, vagy adminisztrátor kér tőled valamit, arra kérünk próbálj meg együttműködni a lehető legjobb tudásod szerint!

Kézikönyv a karakter regisztrálásához

A karaktered regisztráció után egy elbíráláson esik át, melynek eredményéről e-mailben értesítünk 1-3 napon belül. A felhasználó mindaddig nem tud belépni az oldalra az adataival, amíg a karaktere pozitív elbírálást nem nyer. (pozitív elbírálás esetén neve kikerül a Frissen regisztráltak menüpontba és erről e-mailben értesítünk, elutasítás esetén pedig e-mailben megküldjük a játékosnak az indoklást, amiért regisztrált karaktere elutasításra került)

Vissza az elejére

Regisztrálható fajok

A játékos bármilyen klasszikus fantasy fajt regisztrálhat (pár regisztrálható faj a teljesség igénye nélkül: ember, elf, fél-elf, sötételf, ork, vámpír, gnóm, törpe, óriás, alakváltó, tündér, szfinx, ent, stb), saját fajokkal egyetemben.

A saját, vagy a tágabb fantasy világokból származó fajok esetén azonban pontos leírás szükségeltetik a képességekről, s magáról a fajról is - ezen regisztrációk szigorúbb elbírálás alá esnek, s ha a moderátorok úgy ítélik meg, hogy valamilyen okból hiányos a leírásuk, úgy elutasításra kerülhetnek.

2017.07.01-től nem regisztrálható fajok: félisten, isten, sárkány, félsárkány, humanoid állatkarakterek

Anwarion főként emberek lakta birodalom, azonban az emberek mellett élnek még kisebb-nagyobb számban elfek, törpék, orkok, gnómok, és óriások is, ezek tehát nem ismeretlenek az Anwar birodalom lakói számára. Az ember azonban babonás népség lévén félelemmel vegyes ámulattal tekint mindazon fajokra, amelyek nagyon ritkán teszik be lábukat az Anwar birodalom földjére, s mint olyan különlegesség, akár hajtóvadászatot is indíthatnak ellenük, amennyiben úgy ítélik meg, hogy az adott fajú karakter veszélyt jelenthet az ő létezésükre, s a birodalomra egyaránt.
Vissza az elejére

Kézikönyv az élvezetes játékhoz

1.0 Ne félj kérdezni!

Ha valami, valahol, akármikor nem tiszta, nem érted, fordulj bátran akármelyik moderátorhoz / adminisztrátorhoz privát üzenetben, vagy a fórum segítségkérés topikjában.

1. 1 A karakterek játéktéren való kommunikációja

A karakterek cselekedeteit és beszédét mindig jelen időben, E/3 módban fogalmazzuk meg.


A szerepjátékban az alábbi jelölések vannak érvényben:

- (elhagyható) Ez jelzi a karakter beszédét, tehát amit kimond. Pl: " - Jó uram, YX volnék. *felel magabiztosan. *

~ ~ : Ez jelzi a karakter azon gondolatait, amit nem oszt meg másokkal. Pl: " ~ Micsoda felvágós ficsúr... ~ * sóhajt egyet magában, de ezt a világért sem közölné a másikkal. *

* * : Ez jelzi a karakter cselekedeit, ahogy már fentebb is láthattad. Pl. " Már megint esik. *enged el egy sóhajt, majd a fejébe húzza csuklyáját*

[ ]: Ha az alap helyszínen (Várrom és környéke) kívül megy a karaktered, érdemes jelezned, hogy a többiek tudják, hogy a karakter más helyszínen van éppen, mint ők, így ne próbáljanak meg vele interakciót kezdeményezni, ha nem ugyanott vannak. Pl. [Az erdőben]

// //: Ez kivételes esetekben használható, off (játékon kívüli megjegyzés) jelzésére, pl elköszönéskor, vagy ha jelezni szeretnéd, hogy írtál a másiknak privát üzenetet. Lehetőleg próbáld meg a minimálisra csökkenteni az off használatát! Pl: // Mennem kell, jó éjt, sziasztok! //


1. 2 A többi játékossal szembeni tisztelet megadása

- A szerepjáték kimondatlan "körökre" van osztva, ezt a reagsorrendet mindig próbáld tartani!

- Bármit is tenne a karaktered egy másik játékos karakterével, azt illik feltételes módba írni, hogy meghagyd a szabadon való választás lehetőségét. Ha pl. egy korsót vágnál a bunkó ork fejéhez, azt így tedd: "Teeee! * a másik most aztán igazán felbőszítette. Gondolkodás nélkül felkap egy üres korsót, és teljes erejéből XY felé dobná. * " Ilyenkor meghagyod a lehetőséget a másiknak, hogy eldöntse a karaktere kivédi-e a támadást, megsebesül, vagy megfogja és visszaküldi a feladónak. Ettől szép a szerepjáték :)

- Igyekezz karakterhűen játszani, azaz csak olyan képességet / jellemet kijátszani a karaktereddel, amit feltüntettél a leírásában és birtokol! Természetesen a játék során a karakter fejlesztheti magát, így szert téve további képességekre.

- Egy játékosnak bármennyi karaktere lehet (a továbbiakban: multi), de tilos a játékon belül összefogni velük egy másik játékos ellen, és egyik multi sem segítheti a másikat semmilyen formában!

- A játéktéren a 18+-as, szexuális aktust tartalmazó jelenetek tiltottak (utalás megengedett), azonban privát üzenetben minden további nélkül kijátszhatóak.

Más karakterének megölése az illető beleegyezése és tudta nélkül szigorúan tilos! Erről előre egyeztetni kell privát üzenetben.

Vissza az elejére

1.4 Mágia

Anwarion világában létezik a mágia, ám azoknak száma, akik képesek is ténylegesen varázslatokat használni, igen kevés. Sokkal valószínűbb, hogy szemfényvesztőkkel, füvesasszonyokkal vagy egyszerű igehirdetőkkel találkozik a közember, mint valódi varázslóval, boszorkánnyal vagy pappal. A mágia útján járni pedig mindig rögös. Maga a folyamat, míg eljut addig az egyszeri halandó, hogy a varázserejét használni képes legyen, igen hosszú, kemény és olykor kegyetlen tanulási folyamat, épp ezért egyáltalán nem jellemző, hogy valaki képes legyen több mágia-ágat keverni. Varázsolni ráadásul rendkívül kimerítő folyamat, megterhelő az elmének, és olykor a testnek is. A mágia sosem kényelmi eszköz! Tékozolni azért, hogy könnyebbé tegyük az életet, igen felelőtlen dolog, hisz minden cseppnyi hatalomnak megvan az ára. Kisebb varázslatok esetében ez pusztán mentális kimerülés, de ha valaki egy komolyabb, erősebb, tartósabb hatású varázslatot akar véghezvinni, annak bizony fizetnie kell érte!

Kisebb varázslatnak számítanak: Sérülést (nem azonnali halált) okozó harci varázslatok, részleges sebzést felfogó vagy védő varázslatok, kisebb csoportra ható egyszerű illúziók, egy-egy személy ideiglenes mentális befolyásolását célzó varázslatok, kisebb csoportra ható áldások, egy-egy személyre ható átkok. Ezekből egy harc vagy kommunikáció folyamán többet is ellőhet egy karakter, szép lassan fogja kimeríteni az erejét.

Erősebb varázslatnak számítanak: Egy ütésből súlyos sérülést okozó harci varázslatok, teljes védelmet adó burkok, nagyobb csoportra is ható összetett, több érzékszervet érintő illúziók, csoportok hosszabb idejű mentális befolyásolását célzó varázslatok, tömegek áldása, falvakra kiterjesztett átkok. Ezekből elég egyet, legfeljebb kettőt alkalmaznia a mágiahasználónak, és teljesen elveszti minden mentális erejét, s ezzel a varázshasználó is sebezhetővé válik (fáradt, lassul, kimerül, elpattannak kisebb erek itt-ott), ráadásul ereje pótlása sem egy hosszú alvás lesz pusztán! Ezen varázslatok általában több „körig” is eltartanak, s kizárnak minden más cselekedetet!

A leghatalmasabb mágiák: Bármilyen idézés (démon, angyal, sárkány, Aslan), a terület tényleges anyagi megváltoztatására irányuló mágia (ha Mohamed nem megy a hegyhez… akkor az entek háborúba mennek) már olyan hatalmas, hogy valóban nem ingyen adják. Áldozati szertartást, rituálékat kell tartani azért, hogy ezek sikeresek legyenek, s a szellemek/istenek/elemi erők nem elégszenek meg olyan áldozattal, amire „amúgy sincs szüksége” a varázshasználónak! Ők szabják meg az árat, s épp ezért ilyenkor minden varázshasználó karakter játékosának érdemes jeleznie az adminisztrátoroknak, hogy pontosan mi célból és mit szeretne megidézni/megváltoztatni! Abban az esetben hajthatja végre a rituálét, ha a kiszabott árral, a megfelelő nyugodt környezettel, netán megfelelő oltárral és eszközökkel is rendelkezik.

A permanens, karakterekre ható mágia mindig két játékos kölcsönös beleegyezésén kell, hogy alapuljon (kivéve, ha az áldozat vakon sétál be egy csapdába, és menthetetlen mód kijátssza a vesztét). Amennyiben ez létrejön, a mágia feloldásának lehetőségét biztosítania kell annak, aki a hatást gyakorolja. A szenvedő karakter játékosa ilyenkor PM fordulhat a domináns fél játékosához, hogy kijátszott szabadulási kísérletének vagy kutatásainak eredményéről tájékozódjon.

Vissza az elejére

Rövidítések gyűjteménye


Pár hasznos rövidítés , amit érdemes még ismerned:

Játékon kívül-belül:

OOC:
Out of character, avagy nem a karakteredként szólalsz fel, hanem saját magadként, gyakorlatilag kilépsz a karaktered szerepköréből, és mint játékos írsz.
IC: In character, avagy a cselekedetek és a karaktereddel való játék tartozik bele.
IRL: In real life, nincs köze a játékhoz. A valósághoz kapcsolódó dolgok, megjegyzések. Pl: "IRL én utálom az almát, de a karakterem megveszik érte"
PM: Private message, azaz privát üzenet egy másik játékos felé.
Hsz,reag: Hozzászólás és reakció. A fórumra vagy a RT felületre történõ hozzászólást jelenti. A reag (reakció) pedig egy válasz egy adott történetre vagy beszélgetésre.
User: A felhasználó, aki a gép előtt, és az adott karakter mögött ül.

Játékos megjelölés, elnevezés:

JK: Játékos karakter.
NJK, NPC: Nem játékos karakter, aki a játékos karakter életének része, általában a játékos karakter, vagy a mesélő szabad háttérelemként irányítja. A nem játékos karakterek tartozhatnak egy mesélőhöz, vagy akár egy karakterhez is
KM, mesélő: Egy kalandban a karaktereknek meg kell keresniük a vén mágust az erdőben, aki elmondja, hogyan szólt a prófécia. (a karaktert a meséő irányítja) | Játékosi NJK: Az adott karakternek van egy legénysége / csapata, aki időről-időre feltűnik, a karakterhez tartozik, ő irányítja őket, azonban nem mindig vannak aktívan jelen.


Vissza az elejére

Mesélés

A játékban bárki mesélhet, ehhez nem kell külön mesélői karaktert létrehozni. Aki 2016.09.24. után külön mesélő karaktert regisztrál, annak regisztrációja el lesz utasítva. Mesélés közben ugyanazok a szabályok vannak érvényben, mint bármelyik játéknál: illik tekintettel lenned a többi játékostársadra, ha szükséges, egyeztetni a koncepciót / történetet előtte. A feltételes mód használata kötelező, a karakterhalálról pedig szintén előre egyeztetni kell a karakter gazdájával. Ha meglévő kalandba szeretnél bemesélni , előtte érdemes megkeresni egyeztetésre az eredeti mesélőt .

Vissza az elejére